Terezka aneb jak to začalo


Tak tedy od začátku. Motorky mě nikdy moc nezajímaly. Sice se mi to líbilo, ale vždycky jsem se jich spíš bál. Řidičák na malý motocykl mám už od patnácti, ale vzhledem k tomu, že motorku tenkrát sehnat bylo téměř nemožné, nikdy jsem ho moc nevyužil. Párkrát jsem se svezl na kamarádově Simsonu, párkrát mě někdo nechal projet na "fichtloj", ale vlastní motorku jsem nikdy neměl. Takže až v osmnácti jsem začal jezdit autem a to mi vydrželo až do mých 26 let. V létě tohoto roku (2000) jsem měl možnost několikrát se svézt na skútříku dovezeném z Itálie a docela se mi to líbilo. Říkal jsem si, že by nebyl špatný na nějaké přesouvání po okolí. Kupodivu ani maminka nebyla proti. Ovšem zásadně nesouhlasil kamarád Srny, který neustále pohrdavě prohlašoval, že to není motorka. "`Dyť to nemá ani řazení!" A ať prý si koupím nějaké cestovní enduro, že vyrazíme na Nordkapp. Nejdřív jsem se mu smál. "Já a velká motorka, ty jsi se zbláznil. Na tom bych se určitě zabil...". Potom jsem se zeptal, co taková sranda stojí. Odpověď mě na nějakou dobu odradila.
Tak tohle je Aprilia Pegaso 650 Pak ovšem přišel čas, kdy jsme se Srnym a dvěma děvčatama vyrazili na Slovensko do Roháčů a tam měl Srny týden na to, ukecat mě ke koupi motorky. Vlastně jsem byl nalomenej už doma a cestou tam už jsem o tom hodně vážně uvažoval. A nastalo první dumání o tom, co pořídit. V půjčeném motokatalogu jsem dumal nad stránkou, kde byla Cagiva Canyon 500, motorka, kterou chtěl pořizovat i Srny. Mě se hodně líbila a cenově byla tak asi nejúnosnější. Ale jak jsem se postupně ptal kamarádů, slyšel jsem z hodně stran o nespolehlivosti téhle značky a italských motorek všeobecně. Tak tedy myšlenku Canyona jsem opustil. Dalším horkým kandidátem byla Aprilie Pegaso 650. Jeden známý vozí jeté motorky z Itálie a jedno Pegaso přivezl. Dost se mi líbilo, jenže předtím jsme spolu mluvili o tom, že možná dotáhne Hondu Transalpa z 88ho roku. Ten Transalp by se mi zamlouval. Hodně jsem o něm čet, prohlídnul spoustu fotek na internetu a skoro jsem s tím počítal. Jenže Transalp už byl prodanej a u něj na dvoře stálo tohle Pegaso a čekalo na opravu. Byla to sice skoro nová motorka, jenže já měl v hlavě už tak zažranýho Transalpa, že jsem prostě chtěl dvouválec a Pegaso jsem pustil z hlavy.
Prohlížel jsem spoustu inzerátů na netu a náhodou narazil na jeden slibně vypadající : Honda Transalp, koupený v ČR v roce 1995, najeto 8300 km, jako nový, se zadním kufrem, jen lehce položený, za přijatelné peníze. Několik emajlů, telefonátů a vyrazili jsme se Srnym do Prahy ho obhlídnout. Proč se Srnym? Ještě jsem v tu dobu nevlastnil vůdčí list a Srny měl případně za úkol na motorce odjet do Jičína. Byla to láska na první natočení. Motorka v perfektním stavu, vše jako nové, jen odřené a spravované plasty, ale na první pohled to člověk ani neviděl. Zkusili jsme ji, zaplatili, vyřídili formality a já měl svoji první motorku!!!


Představuji Vám Terezku, tak se totiž jmenuje moje Honda XL 600 V Transalp !




Základní technické údaje

Rok výroby1995Objem válců583 ccm
Váha202 kgDélka2270 mm
Výkon37 kw (50 koní) při 8000 ot/min.Max.rychlost168 km/hod



ZPĚT